• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Bilecik Valiliği
Bilecik İl Özel İdaresi
Bilecik İl Özel İdaresi
Bilecik İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Kurumsal Kimlik Yönetim Teşkilat Şeması İmza Yetkileri Yönergesi Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi İl Encümeni KVKK Köydes Kamu Hizmet Standartları Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Stratejik Plan Faaliyet Raporları Beklenti Raporları Performans Programı Bütçe İhaleler İmar Planları Su Analiz Raporları
  • İLETİŞİM
°C
2
Şubat2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Kurumsal Kimlik
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Teşkilat Şeması
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Müdürlükler
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü
      • Plan Proje Yatırım ve İnşaat Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
      • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • İl Encümeni
      • İl Encümeni Başkanı
      • İl Encümeni Görevleri
    • KVKK
    • Köydes
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    • Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı
    • Stratejik Plan
    • Faaliyet Raporları
    • Beklenti Raporları
    • Performans Programı
    • Bütçe
    • İhaleler
    • İmar Planları
    • Su Analiz Raporları
  • İLETİŞİM
İL ÖZEL İDARE
  • Hakkımızda
  • Kurumsal Kimlik
  • Yönetim
    • Vali
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı
  • Teşkilat Şeması
  • İmza Yetkileri Yönergesi
  • Müdürlükler
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Hukuk Müşavirliği
    • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü
    • Plan Proje Yatırım ve İnşaat Müdürlüğü
    • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
  • İlçe Özel İdareler
  • İl Genel Meclisi
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
  • İl Encümeni
    • İl Encümeni Başkanı
    • İl Encümeni Görevleri
  • KVKK
  • Köydes
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Mevzuat

Mali Hizmetler Müdürlüğü

Mali Hizmetler Müdürlüğü Birimleri ve Fonksiyonları

A.    Müdürlüğün faaliyetleri Müdürlükte görevli Birim Müdürü ve emrinde görevli 1 Ayniyat Saymanı, 1 Mali Hizmetler Uzman Yardımcısı, 4 Şef, 1 Bilgisayar İşletmeni, 1 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, 1 İdare Avukatı ve 5 İşçi eliyle yürütülür.
B.    Müdürlük görevleri aşağıda belirtilen 5 başlıktan oluşabilir.
1.    Muhasebe Servisi,
2.    Bütçe Servisi,
3.    Gelir Servisi,
4.    İstatistik Servisi,
5.    6183 Sayılı Yasa Gereği Amme Alacakları Tahsil Servisi,
 

Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Alt Birimlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

1.Bütçeyi hazırlamak, izleyen iki yılın tahminlerini yapmak, bütçe kayıtlarını tutmak.
2.Bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak, ödenek gönderme belgeleri düzenlemek.
3.Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bunları raporlamasını sağlamak.
4.İdarenin bütçe kesin hesabını hazırlamak ve ilgili birimlere göndermek.
5.Stratejik plan ve performans programlarının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
6.İdarenin kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kayıtları tutmak.
7.Mali kanunlar ile ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak.
8.Diğer birimlerin yaptığı tüm harcamaların ve bütçe uygulamalarının hesap iş ve işlemlerine uygun şekilde hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi ile diğer tüm mali işlemleri mevzuatına uygun sonuçlandırmak.
9.Kurumun gelirlerinin etkili bir şekilde toplanmasını temin edecek sistemler geliştirmek.
10.İdaremizle ilgili Köydes çalışmalarını yürütmek.
11.İdaremizin İç ve Dış Denetimine (İl Genel Meclisi Denetim Komisyonu, Mülkiye ve Sayıştay) ait iş ve işlemleri yürütmek ve sonuçlarını takip etmek.
12.Vali, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı ve mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak.

 

Muhasebe Servisinin Görev ve Sorumlulukları;

1.Giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi ile diğer tüm mali işlemleri mevzuatına uygun sonuçlandırmak. 
2. Tüm bütçe ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişebilir şekilde tutmak ve gereken bütün mali bilgi ve raporları idare yetkilileri ve ilgili kamu idarelerine vermek. 
3.Harcama birimlerinden muhasebe servisine gelen, ödeme emri belgesi ve eklerinde yetkililerin imzası ile ödemenin çeşidine göre ilgili mevzuatında belirlenen belgelerin eksik olup olmadığının tespiti ve maddi hata bulunup bulunmadığının kontrol edilerek hızlı, doğru ve bürokrasiye yol açmayacak şekilde en geç üç iş günü içinde ödemesini gerçekleştirmek ve süreci etkili bir şekilde takip etmek.
4. Muhasebe servisi olarak ödemelerin ön mali kontrollerini yapmak; işlemlerin diğer iç servislerin koordinasyonunda yapılmasını sağlamak.

 

Bütçe Servisinin Görev ve Sorumlulukları;

1.Kanunlar ile üstlenilen görev ve sorumlulukları (Stratejik plan, yatırım ve performans planları, mali yılı bütçeleri, kesin hesap, faaliyet raporu vs.) mevzuatına uygun hazırlayıp uygulanmasını takip ederek gerekli raporlamaları yapmak. 
2. Yıllık bütçe hazırlıkları ve bütçe işlemlerinin yürütülmesi ile yılı bütçesi tahminlerinin zamanında ve sağlıklı yapmak. 
3.Kanun ve mevzuatın öngördüğü takvim içerisinde yıllık çalışmalara mutad devam etmek.
4.Yıllık bütçe gelir tahminlerinin gerçekleşme oranlarını en fazla %10 sapma ile hesaplamak. 
5.Yıllık çalışma takviminde Gelir tahakkuk ve tahsilat oranları sürekli takip edilerek, yıllık bütçe gelir tahminlerinin hedefe en yakın gerçekleşmesine yönelik çalışmalar yapmak. 

 

Gelir Servisinin Görev ve Sorumlulukları;

1.Kurumun gelirlerinin etkili bir şekilde toplanmasını temin edecek sistemler geliştirmek.
2.Gelir tahsilini hızlandırmak için bankalar ve posta idareleri ile iş birliği imkanlarını geliştirmek.
3.Gelir tahsilatı için ayrı hesaplar açmak ve pos cihazı kullanımına geçilmesini sağlamak.
4.Tahsil edilemeyen alacakların hukuki işlemlerle tahsilini sağlamak.
5.Tahakkuk eden kira alacağı işlemlerinin en geç üç aylık periyotlarda, diğer takipli alacakların ise en geç bir ay içinde icra ve hukuki takibe alınmasını sağlamak.
 

İstatistik Servisinin Görev ve Sorumlulukları;

1.İdaremizle ilgili Köydes çalışmalarını yürütmek.
2.İdaremizin Brifing Raporlarını hazırlayıp Valiliğe sunmak.
3.İl Koordinasyon Toplantıları için tablolar hazırlamak.
4.Envanter Tablolarını hazırlamak.

 

6183 Sayılı Amme Alacakları Tahsil Servisinin Görev ve Sorumlulukları;

1.6183 Sayılı Yasa kapsamındaki amme alacaklarını takip ve tahsil etmek.
 
Mehmet TETİK

Mehmet TETİK

Müdür

-
1961 yılında Bilecik Merkez Gökpınar Köyü’nde dünyaya geldi. İlkokulu köyünde tamamladıktan sonra, Lise eğitimini 1980 yılında Bilecik Ertuğrulgazi Lisesi’nde tamamladı. 1985 yılında Özel İdare Müdürlüğü’nde işe başladı. Özel İdarenin her kademesinde sırasıyla Mutemet, Muhasebeci, Muhasebe Müdürü ve Merkez İlçe Özel İdare Müdürü kadro ünvanlarıyla çalıştı. 28.05.2014 tarihinde Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne atandı. Halen bu görevi yürütmekte olup; Evli ve 2 çocuk babasıdır. 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Açık Kapı
  • Resmi Gazete
Hürriyet Mahallesi 3 Bloklar Sokak No:1 Merkez/BİLECİK KEP Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
0 228 212 10 99 - 0 228 212 10 80 - 0 228 212 20 80